Veľkonočná nedeľa 2019.
Uznávaný filmový režisér Ingmar Bergman nakrútil snímku
s názvom „Siedma pečať“. V tomto filme spia na morskom brehu dvaja
ľudia – .rytier a zbrojnoš. Obaja sa vracajú z ďalekej Palestíny, kde
počas križiackej výpravy bojovali za obranu Kristovho Hrobu. Rytier sa
prebúdza a vidí tajomnú postavu v čiernom plášti: „Kto si“ – pýta sa
rytier – „Ja som smrť“ – počuje odpoveď. „Zakrátko prídem pre teba
i tvojho zbrojnoša“. Rytier sa nevzdáva, navrhuje smrti partiu šachu, ak
vyhrá, bude žiť navždy – večne. Začala sa dlhá a mučivá veľká hra
o život. Žiaľ, nadišiel moment, v ktorom rytier pochopil, že so smrťou
nevyhrá . Plný zúfalstva prerušuje hru, rozhádže figúrky na šachovnici
a zahorklý hovorí smrti: „Prečo si ma klamala? Mohla si mi hneď povedať,
že s tebou nevyhrám!“.
Nik z obyčajných ľudí nevyhrá boj so smrťou. Bol však ktosi, kto nad
smrťou vyhral. Dnes naša matka Cirkev nám slávnostne vyhlasuje, že tým
víťazom je Ježiš Kristus! Ježiš Kristus je víťazom nad smrťou, peklom
i satanom a preto vychádza z hrobu.
Iba Kristus zvíťazil nad smrťou:
žiadny profesor,
žiadny lekár,
žiadny politik,
žiadny prezident,
žiadny vedec,
žiadny úspešný športovec či populárny idol,
žiadny tvorca sekty nevstal z mŕtvych,
ani Mohamed, ani Budha… iba Kristus.
Zmŕtvychvstanie Ježiša Krista nie je obyčajným oživením, či
prebudením sa z letargie. Ježiš sa po svojom Zmŕtvychvstaní už nevrátil
k predchádzajúcemu životu ako Lazár. Evanjelium jasne hovorí, že Ježiš
po svojom Zmŕtvychvstaní sa ukazoval iba vyvoleným svedkom, pretože
Ježiš prešiel do iného, večného života.
Ak môj a tvoj život vedci obmedzujú na čas a priestor, tak treba
povedať, že Ježiš svojim Zmŕtvychvstaním tieto obmedzenia prekonal.
Preto ľudské telo Zmŕtvychvstalého Ježiša nezaujíma miesto v priestore
a čase. Nemôžeš teda vidieť Zmŕtvychvstalého Ježiša, kedy chceš a ako
chceš. Iba Ježiš ti môže dať túto milosť, lebo tvoje oči vidia iba to,
čo sa nachádza v priestore a čase. Zmŕtvychvstanie Ježiša Krista je teda
Paschou. Pascha je hebrejské slovo a v našej reči znamená prechod. Po
zmŕtvychvstaní Telo Ježiša prešlo do večného života. Stalo sa
nesmrteľné, oslávené, silné, duchovné a nepodliehajúce obmedzeniam.
Myslím, že každý z nás by chcel mať také nesmrteľné, večne mladé
a dokonalé ľudské telo. Ak chceme dosiahnuť tento cieľ, tak počúvajme,
akú podmienku určenú Bohom treba splniť. O tom hovorí novozákonné
čítanie: „Tak aj vy pochopte, že ste zomreli pre hriech a žijete pre
Boha“. Už v čase krstu „sme zomreli hriechu“. Preto nepočúvajme diabla,
nenasledujme zlé ideológie a pokrivené názory… Nepočúvajme tých, ktorí
hovoria – môžete hrešiť, môžete si robiť čo sa vám zachce, užívať si
bez ohľadov… Nepočúvajme tých, ktorí hovoria, že za peniaze dostať
všetko, že len hmotná hojnosť prináša šťastie, že neviazanosť robí
človeka slobodným… Už počas krstu „sme zomreli hriechu“. Zomrelému nič
nepatrí. Zomrelý nič nepotrebuje. Máme žiť pre Boha. To znamená: uznajte
Boha, za najdôležitejšieho vo svojom živote. Postavte Boha na prvé
miesto a vtedy všetko bude tak, ako má byť. Vyhláste Krista za Pána
svojho života, a On, Zmŕtvychvstalý Pána, po smrti vezme vašu dušu do
neba. A na konci sveta, keď nás vzkriesi, dá aj nám dokonalé nesmrteľné
telo pre večný život.
Komentáre
Zverejnenie komentára