Vianoce – 28.12. 2017 – uvedenie do úrady Martina Pavúka, MSC – Príhovor na konci omše.

Bratia a sestry, provinciál Rakúsko – nemeckej provincie Andreas Steiner, spolubratia, sestry, laici MSC, priatelia.

Keď som sa dozvedel správu o tom, že budem novým predstaveným misionárov Najsvätejšieho Srdca Ježišovho na Slovensku,  zašiel som za svojím dobrým známym – kňazom a informoval som ho o tejto skutočnosti. On mi veľmi stručne a jasne povedal tieto slová: „budeš musieť čítať Kristov list, ktorý má pre teba…“

Tieto slová, ktoré mi povedal veľmi utkveli v mojej pamäti. Uvedomil som si, že je v nich zhrnutá celá moja služba, ktorú mám pred sebou. To najdôležitejšie, čo budem robiť, nebude dokončenie stavby nového domu, či materiálne zabezpečenie domu pre študentov, ktorí sa pripravujú na kňazstvo, alebo v duchovnom centre na Lukovom Dvore, ale najdôležitejšie je čítať Kristov list.

Ďalšia vec, ktorú som si uvedomil pri týchto slovách je, že tento list nebudem čítať sám. V komunite nie som sám. Tento list budeme čítať všetci spoločne – všetci, s ktorými budem žiť, s ktorými sa budem stretávať. Možno to niekedy nebude ľahké čítanie. Avšak spoločne chcem, aby sme napriek ťažkostiam, ktoré určite prídu, boli otvorení pre pôsobenie Svätého Ducha, a nebáli sa zmien. Byť otvorený Svätému Duchu znamená, vedieť prijať aj to, čo nie je podľa mojej vôle a mojich predstáv. Je ľahké niekomu povedať toto je Božia vôľa, pretože ja to tak chcem. Božia vôľa sa nemusí zhodovať s tou našou. Prial by som si, aby sme boli otvorení Svätému Duchu aj vtedy,  keď sa to nebude zhodovať s našimi predstavami a  požiadavkami.

A na záver by som chcel pokračovať v kontexte slov, ktoré mi povedal tento kňaz  –   všetci sme slobodní. Je na nás, nakoľko budeme chcieť byť otvorený pre Boha – čítaniu jeho listu, nových veci, ktoré má pre nás pripravené. Zároveň by som chcel zdôrazniť, že byť slobodný znamená byť nielen otvorený pre Boha, ale nechať aj toho druhého byť slobodným a zodpovedným za svoje konanie. Filozof Weber hovorí, že človek musí byť zodpovedný nie len za svoje konanie, ale má aj predpokladať dôsledky svojho konania a činov.

Bratia a sestry, priatelia, provinciál, laici MSC verím, že naše čítanie Kristovho listu bude zaujímavé. Záleží len na nás nakoľko budeme chcieť byť otvorení pôsobeniu Svätého Ducha

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Prvé sväté prijímanie 2020

Nanebovstúpenie Pána - kazen

2 Svätá božská liturgia nášho otca sv. Jána Zlatoústeho